Influencer Marketing Yatırım Getirisi Nasıl Hesaplanır?

Bir araştırma şirketine göre, pazarlama uzmanlarının 5’de 4’ü Influencerlar ile çalışmaktadır. Aynı araştırma şirketinin yaptığı araştırmaya göre, Influencer Marketing yatırım getirisinin 2017’de orta ölçekli markaların her biri bu pazarlama stratejisine 50 bin dolar ila 100 bin dolar arası bütçe ayıracaklarını belirtmektedirler.
Kampanyadan önce markanıza uygun sosyal medya platformları seçilmelidir sonrasında ise yetenekli ve kitlesini güçlü bir şekilde yönetebilen Influencerlar seçilmelidir. Ayrıca birçok marka tek sosyal medya platformu ve Influencerla kalmıyor daha geniş alana yayılmayı amaçlıyor.
Yatırım Yapmak İstiyorum Fakat Influencerların Ne Kadar Etkileşim Aldığını Bilmiyorum
Bir Influencerı araştırırken önceden yaptığı sponsorlu içeriklere göz atın örneğin; yorumlara, beğeni sayısına dikkat edin, Influencera soru sorun. Bu şekilde ne kadar etkileşim aldığına dair bir oran ortaya çıkmaktadır. Bu şekilde kampanyanız için maksimum etkileşim oranı yakalanabilir.
Markanız İle Aynı Kategoride ki Markalar Ne Kadar Etkileşim Almış, Araştırın, Gözlemleyin.
Rakip markaların daha önceden yapmış olduğu Influencer Marketing kampanyaları inceleyin bu inceleme sonucunda ortalama bir etkileşim oranı ortaya çıka bilir. Eğer rakibinizin kampanyası düşük bir etkileşim aldıysa, rakibinizin kampanya için kullandığı stratejiyi benimsemeyin. Eğer ki rakibinizin kampanyası yüksek bir etkileşim aldıysa rakibinizin kampanya için kullandığı stratejiyi deneyebilirsiniz. Tabi ki burada özgünlük önemlidir, aynı kampanya stratejisini “Kopyala Yapıştır” yöntemi ile almayın, kendinize göre özelleştirin.
Merhaba, ilgili sayfanızda tanıtım yazısı yayımlamak istiyoruz. Bu konu hakkında bizimle iletişim kurabilir misiniz ? marketing@ccmediahouse.com
YanıtlaSil