Sosyal Medyaya Mecrasına Göre Influencer Seçimi!

Bağlam, Erişim ve İşlev
Influencer Marketing ile ilgili bilmeniz gereken en önemli şey, ürününüze olan merak düzeyidir. Influencerın kitlesinin çoğunluğu kadar bu kitlenin ürününüze ne kadar merak duyduğudur.
Bağlam, erişim ve işlev. Bu 3 faktör çok önemli yer kaplamaktadır.
Örneğin, ünlü bir sporcu, yemek uygulaması tanıtması mantıksız olur. Bu iki bağlam birbirinden ayrı, biri spor alanı diğeri ise yemek. İki alanın da hitap ettiği kitle ayrı. Diğer faktör ise erişim. Günümüzde herkes belli bir ücretler karşılığında sahte sosyal medya takipçisi satın alabildiği için, Influencerın takipçi kalitesine dikkat etmeliyiz, erişim yüksekliği Influencerın kalite ve yeteneğine bağlıdır. Mesela Influencerın 500.000 takipçisi var, birçoğu da gerçek takipçi yani sahte değil. Her şey normal gibi gözükse de Influencerın etkileşimi takipçi sayısı kadar yüksek değilse birçok yatırım ve emeğiniz boşa gidebilir.
Sosyal Medyaya Hakim Olan Influencerlar
Influencer Marketing kampanyası oluşturmadan önce sosyal medyaya hakim olan Influencerları belirlemeniz gerekmektedir. Dijital pazarlamada kesinlikle en çok kişiye ulaşmak için kullanılan pazarlama Influencer Marketing yöntemidir.
İşinizi göreceğini düşündüğünüz sosyal medya mecralarına karar verin. Mesela butik mağazanız varsa bu iş için en uygun sosyal medya, Instagramdır.
Eğer markanızı video içerikleriyle kitlelere duyurmak istiyorsanız tabi ki Youtube’dur. Fakat diğer sosyal medya mecralarına da göz atmayı unutmayın. Belirlediğiniz sosyal medya mecrasında ki güvenilir ve kaliteli kişileri araştırın, onlarla bağlantı kurun.
Yorumlar
Yorum Gönder